Improving Student Learning Outcomes by Applying the Blanded Learning Method in Local History Subjects at SMA Negeri 1 Gebog in the New Normal Period
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdullah, W. (2018). Model Blended Learning Dalam Meningkatkan Efektifitas Pembelajaran. Ejournal.Kopertais4, 7(1), 855–866. ejournal.kopertais4.or.id/madura/index.php/fikrotuna/article/download/3169/2359/
Ahsani, E. L. F., & Mulyani, S. E. (2020). The Implementation of Distance Learning Based E-Learning for Developing Student’s Life Skills. Didaktika: Jurnal Pendidikan Sekolah Dasar, 3(2), 115–120. https://doi.org/https://doi.org/10.21831/didaktika.v3i2.34805
Arifin, M., & Abduh, M. (2021). Peningkatan Motivasi Belajar Model Pembelajaran Blended Learning. Jurnal Basicedu, 5(4), 2339–2347. https://jbasic.org/index.php/basicedu/article/view/1201
Hafid, Anwar. (2017). “EFektivitas Pembelajaran Sejarah Bermuatan Sejarah Lokal dengan Memanfaatkan Tekhnologi Informasiâ€, http://sejarah.upi.edu, diakses pada 21 November 2021
Indriyanto, Bambang. (2014). “Sejarah Lokal Kritis Analitisâ€, https://www.kompasiana.com, diakses pada 20 November 2021
Mufarrochah. (2021). Best Practice Blended Learning Alternatif Model Pembelajaran Pada Masa Covid 19 Level 3 Dan 2. EDUCATOR : Jurnal Inovasi Tenaga Pendidik Dan Kependidikan, 1(1), 101–111. https://doi.org/10.51878/educator.v1i1.582
Na’im, Z., & Ahsani, E. L. F. (2021). Peran Orang Tua Terhadap Hasil Belajar Siswa Pada Pembelajaran Daring. Pedagogika, 12(1), 32–52. https://doi.org/10.37411/pedagogika.v12i1.621
Nande, M., & Irman, W. A. (2021). Penerapan Model Pembelajaran Blended Learning dalam Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Sekolah Menengah Kejuruan. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan, 3(1), 180–187. https://doi.org/10.31004/edukatif.v3i1.240
Permana, Adi. (2021). “ Tantangan dalam Menerapkan Blanded Learning di Masa Pandemiâ€. https://www.itb.ac.id, diakses 23 November 2021
Puspitarini, D. (2022). Blended Learning sebagai Model Pembelajaran Abad 21. Ideguru: Jurnal Karya Ilmiah Guru, 7(1), 1–6. https://doi.org/10.51169/ideguru.v7i1.307
Sari, I. K. (2021). Blended Learning sebagai Alternatif Model Pembelajaran Inovatif di Masa Post-Pandemi di Sekolah Dasar. Jurnal Basicedu, 5(4), 2156–2163. https://jbasic.org/index.php/basicedu/article/view/1137
Sari, M. (2019). Ta’dib. Ta’dib, 24(2), 233–237. https://doi.org/10.19109/tjie.v24i2.4833
Sari, M., & Asmendri. (2019). Analisis Model-model Blended Learning di Lembaga Pendidikan. NATURAL SCIENCE: Jurnal Penelitian Bidang IPA Dan Pendidikan IPA, 5(2), 835–847.
Subiyakto, Bambang. (2019). “Media Pembelajaran Sejarah Era Tekhnologi Informasiâ€, http://eprints.ulm.ac.id, diakses pada 23 November 2021
Waseso, H. P., & Fuadi, S. I. (2020). Implementasi Pembelajaran Berbasis Blended Learning Menggunakan Media Whatsapp Untuk Meningkatkan Self Directed Learning Mahasiswa. Jurnal Penelitian Dan Pengabdian Kepada Masyarakat UNSIQ, 7(2), 202–212. https://doi.org/10.32699/ppkm.v7i2.1275
DOI: http://dx.doi.org/10.54168/ahje.v3i2.127
Refbacks
- There are currently no refbacks.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Al Hikmah: Journal of Education publised by Lembaga Pendidikan Hikmatun Najah (LPHN) Blora